• Imprimeix

Neix un observatori per identificar i analitzar els reptes del ‘retail’ a Catalunya

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, va participar ahir en la presentació de l’Observatori sobre les Tendències en Retail a Catalunya, d’ESADECREAPOLIS

01/12/2017 11:12
Presentació de l'Observatori de Tendències en Retail

Les noves generacions, els dispositius mòbils, l'omnicanalitat o l'm-commerce estan instaurant un nou paradigma en el sector del retail. Davant d'això, ESADECREAPOLIS ha creat el seu Observatori de Tendències en Retail, que té com a objectiu identificar i analitzar els reptes del sector en els propers anys i que es va presentar ahir en un acte al Mobile World Centre que va aixecar molta expectació i en el qual va participar el secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró.

Durant la seva intervenció, el secretari Puigneró va explicar que “la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital i en el marc de l’estratègia SmartCAT, ha participat decididament en l’observatori del retail perquè creu fermament en el futur del comerç català a la xarxa”. En aquest sentit, Jordi Puigneró va afegir que  “els avantatges i les oportunitats que ens ofereixen les noves tecnologies en el camp del retail i el comerç han de ser aprofitats pel nostre teixit comercial, i amb aquest observatori, el que volem és fer evidents, mitjançant una diagnosi de l’estat actual, aquestes oportunitats”.

L'Observatori sobre les Tendències en Retail recull els canvis i les tendències que es produeixen al llarg del procés de venda i la relació entre el consumidor, el producte i la marca. Durant la seva presentació, es va analitzar la presa de decisions, el procés de compra i la relació post-compra per comprendre els canvis i l'evolució del nostre entorn. A l’acte, a més del secretari Puigneró, hi van participar Oriol Alcoba, director general a ESADECREAPOLIS; Victor Moyano, project manager de Creafutur i Marc Soldevila, project manager del Retail Forum d'ESADECREAPOLIS.

La sessió també va comptar amb una taula rodona en què van participar destacats experts del sector: Jaume Hugas, professor del Departament d'Operacions, Innovació i Data Sciences d'ESADE-URL; Marc Cortés, professor col·laborador de digital strategy i màrqueting a ESADE-URL i director general a RocaSalvatella; Estefanía García, head of Customer Experience a Ulabox; Marc Nieto, membre de l'European Payments Council i Jaume Portell, CEO a Beabloo.

L'Observatori sobre les Tendències en Retail vol recollir els canvis i tendències que es produeixen durant tot el procés de venda i la relació entre el consumidor, el producte i la marca, amb l’objectiu d’identificar i analitzar els reptes del sector en els propers anys

Més informació